Calendar de activitati

3 februarie 2009 - lansare proiect
18 februarie 2009 - selectie centre locale
13-15 si 20-22 martie 2009 - stagii regionale in managementul voluntarilor
martie - mai 2009 - desfasurarea campaniilor locale de atragere de noi adulti in cercetasie
aprilie - iulie 2009 - stagii locale (mini-sesiuni) in "principiile scout", "metoda scout" si "animatie"
iunie – august – participarea la diferite activitati locale si nationale
17-23 august 2009 - stagiu national de "pedagogie scout"
septembrie – octombrie – desfasurarea campaniilor locale de atragere de copii si tineri in cercetasie
octombrie 2009 - ianuarie 2010 - desfasurarea concursului "Tu ce poti face cu 100 de euro?"
februarie - aprilie 2010 - continuare campanii atragere copii, tineri si adulti in centrele locale
23 - 25 aprilie 2010 - Forumul National Scouting Seeds

joi, 10 decembrie 2009

Gata Oricand! de la Busteni



Gata oricand!

Nu am crezut niciodata ca o idee dusa pana la capat , poate sa-ti dea atata satisfactie.

Cochetam mai demult cu ideea de a infiinta un centru local de cercetasi, dar datorita lipsei de timp si a unor probleme personale am amanat proiectul.
Intr-un an cand toate lucrurile mi-au mers prost atat profesional cat si pe plan personal , singurul lucru bun care mi-a reusit a fost cercetasia.

Totul a inceput in campul de la Comanesti, unde oameni extraordinari mi-au explicat totul despre cercetasie si cam cu ce se mananca aceasta. M-am intors de acolo plina de entuziasm gata de treaba. Imediat am inceput sa-mi sun fosti elevi (apropo am uitat sa precisez ca sunt profesoara de liceu), toti au fost incantati de ideea infiintarii unui centrul local chiar in orasul lor, Busteni.

De acum a inceput aventura. Am reusit intr-un timp foarte scurt sa infiintez centrul, cu ajutorul catorva din fostii mei elevi pe care i-am si cooptat ca lideri in centrul. Dupa ce am infiintat centrul , ne-am pus sa strangem membrii. Si chiar am reusit sa strangem un numar frumusel pentru inceput, 71 de membrii ( pe parcurs unii au mai disparut) , dintre care 5 sunt lideri. Imediat ne-am pus pe treaba si lucrurile au inceput sa se miste.

Am inceput cu Targul de Voluntariat , unde cercetasii au promovat serviciile de voluntariat printre care si cercetasia.
Mentionez ca majoritatea cercetasilor din centru sunt elevi, si am fost mandra cand i-am vazut pe acestia implicandu-se in actiunile scolii. Una din ele, cea mai recenta a fost “Balul Bobocilor” .
Fiindca cercetasia implica si iesiri in natura, am organizat o drumetie montana asistati desigur de cei de la Salvamont.

In hike copiii au invatat sa se orienteze pe un traseu montan , dar si cum sa acorde primul ajutor. La sfarsitul actiunii, am indrumat copiii sa joaca cateva jocuri cercetasesti, pe care le invatasem in camp. Au raspuns pozitiv la provocare, si in scurt timp joaca era in toi.

Pot sa spun ca actiunea a fost un success, si pe viitor vom organiza cat mai multe iesiri de acest gen.

Cam atat de la Busteni momentan.

Gata oricand !!!!

Nicoleta Ciobanu
G.I. Busteni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cate seminte mai avem de plantat?

Tinta noastra este 2500 de membrii in ONCR la data de 31 ianuarie 2010.

Am inceput cu 1500, la 1 februarie 2009.

La sfarsitul lui ianuarie 2010, eram cu 804 membri mai multi.